Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výučba pantomimy na Slovensku
Kasprzyk, Tomáš ; HALAŠ, Adam (vedoucí práce) ; MUSIL, Dušan (oponent)
Magisterská práca Výučba pantomímy na Slovensku je logickým pokračovaním mojej bakalárskej práce Festival PAN. Práca začína stručným zhrnutím niekoľkých významných slovenských mímov a novej generácie vyrastajúcej na HAMU v Prahe. Po uvedení rozmanitosti a životaschopnosti slovenskej pantomímy prechádza práca k postaveniu pantomímy v slovenskom školskom systéme, porovnáva ho s českým a zakončuje kapitolou o Asociácii profesionálnych mímov Slovenska. Mojimi zdrojmi boli osobné rozhovory s mímami a pedagógmi na základných umeleckých školách, konzervatóriách či VŠMU a oficiálne štátne dokumenty Slovenskej a Českej Republiky vzťahujúce sa k umeleckému vzdelávaniu. Inšpiráciou mi bol aj vznik asociácií AMIS a festivalu PAN Art, ktoré svojimi aktivitami posúvajú vnímanie pantomímy do súčasnosti. Ako člen asociácie a porotca festivalu môžem na základe svojho vzdelania získaného na HAMU a nadobudnutých skúseností v umení a pedagogike je mojou úlohou a úlohou tejto práce poskytnúť novú perspektívu vnímania slovenskej pantomímy a jej vyučovania v slovenskom umeleckom školstve.
Prostor jako partner
Josefi, Zdenka ; ELIÁŠOVÁ, Bohumíra (vedoucí práce) ; KNYTLOVÁ, Veronika (oponent)
Cílem práce je představit a prozkoumat téma prostoru z více úhlů a nabídnout možnosti jeho využití během přípravy inscenace. V úvodní části se věnuji vymezení pojmů, které se prostoru týkají, dále pak vývoji divadelnímu prostoru, který přináší důležité informace z historického hlediska, tendence a přesah do dnešní doby. Objasním také pojmy prostorová inteligence, proxémika, základní pravidla kompozice, které jsou nedílnou součástí tématu. Hlavní část představuje náhled do vlastní práce s prostorem na základě popisu přípravy a využití prostoru během autorské inscenace Sofie.
Magie a clown
Drábová, Zuzana ; CAPKO, Štefan (vedoucí práce) ; CIHLÁŘ, Ondřej (oponent)
Tato bakalářská práce si klade za cíl vymezit vztah clowna k magii. Zabývá se hledáním postavy magického clowna skrze teorii a praxi clownerie a kouzelnictví. Popisuje, co mají clownský a kouzelnický obor společného a v čem se liší. Záměrem je nahlédnout do křehké podstaty clowna, která je magická.
MIMOZA
Vnouček, Jonatan ; BYČEK, Alexej (vedoucí práce) ; SOPROVÁ, Jana (oponent)
Práce se věnuje pantomimickému souboru MIMOZA v politickém kontextu 70. a 80. let a vlivu této doby na tvorbu souboru. Práce využívá polostruktrovaných rozhovorů se členy souboru a ptá se, do jaké míry ovlivnila politická situace jejich motivaci k působení v souboru a jak byla tvorba souboru ovlivněna politickou situací. Práce uvádí příklad improvizace s názvem harakiri nebo ikebana, která byla uvedená pouze jednou v roce 1983 a následně zakázána. Na příkladu této inscenace se ukázalo, že i když se členové souboru vnímali jako apolitičtí, politická situace tvorbu MIMOZY ovlivňovala.
Naplnovanie nádoby
Debnárová, Barbora ; HORÁK, Roman (vedoucí práce) ; SOPROVÁ, Jana (oponent)
Abstrakt: Táto práca poukazuje na jeden spôsob špecifikovania vzťahu témy a obsahu v súčasnom mimickom divadle. Zaoberá sa predo všetkým nachádzaním, vytváraním a funkciou telesnej výrazovej formy. Vychádza z analýzy môjho absolventského predstavenia Uroboros a na základe rozboru inscenácie pomenováva niektoré princípy, s ktorými pracuje súčasné pohybové divadlo.
Light design v nonverbálním divadle
Stará, Eva ; CAPKO, Štefan (vedoucí práce) ; SOPROVÁ, Jana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem světelného designu aplikovaném v nonverbálním divadle. Snaží se přiblížit technické i estetické možnosti a postupy při práci se světlem tak, abychom byli schopni světlo vnímat, rozeznávat jeho pestré varianty a poté s ním počítat při vlastní tvorbě. Tato práce by měla usnadnit komunikaci a následnou práci s light designérem.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.